Monday, April 11, 2011

Volvo S40 1.6 Teknik Özellikleri ,Donanımı,Tasarımı,Motor gücü,Volvo Resimleri ve Fiyatı

Volvo'nun orta sınıf modeli S40, 1995'te tanıtıldıktan sonra sedan ve V40 adını taşıyan station wagon karoser seçenekleriyle üretildi. Bu süreçte iki kez makyajlanan otomobil, 2003 sonunda tamamen yenilendi. S40'ın station wagon kardeşiyse V50 adıyla 2004 ilkbaharında tanıtıldı.
Karoser, iç mekan
Selefine göre daha geniş ama daha kısa karoserli S40'ın 4468 mm'lik boyu 48 mm kısaltılırken aks mesafesi 78 mm uzatılarak 1640 mm'ye çıkartılmış. Yeni S40'ın platformu Ford Motor Company şemsiyesi altında geliştirilen Mazda 3 ve yenilenen Ford Focus'ta da kullanılıyor.S40'ın yeni bir tasarım anlayışının hakim olduğu iç mekanında en dikkat çekici unsur, İskandinav minimalizmini yansıtan orta konsol. Kokpitin altında kalan, arkası boş iskemble formlu orta konsol, Bang & Olufsen'in çizgisini hatırlatan bir panel haline gelmiş.Otomobilin gövde boyutlardaki küçük değişiklikler iç mekanın yapısını pek etkilememiş. Arkadaki kısıtlı diz mesafesi, S40'ta geleneksel bir sorun olacak gibi… Fonksiyonelliğin popüler bir trend olduğu günümüzde akıma katılmayan S40, ön kapılarında sunulan ve ancak sigara paketi alabilecek büyüklükteki ceplerle konuya biraz alaycı yaklaşıyor gibi…

Motor, performans
Ford Motor Company şemsiyesi altına girdikten sonra ortak platform, parça ve ekipman kullanım konseptine katılan Volvo, en küçük modeli S40'ta motoru da Ford'dan almış. 100 HP'lik Duratec motor, ikinci nesil Focus'a aktarılırken maksimum torku 145 Nm'den 150 Nm'ye yükseltilmişti. S40'ta da 150 Nm üreten bu motor, otomobilin 1235 kg'lık ağırlığıyla baş etmek zorunda bırakılmış. Alt devirlerde zaten ağır olan motor, artırılan torkuyla ilk nesil Focus'taki devirlenme sıkıntılarını yaşatmıyor. Ama otomobilin sol şerit prestiji performans nedeniyle, güçlü Volvo imajına ulaşamıyor. Ne 0-100 hızlanmada tespit ettiğimiz 11.9 sn'lik performans, ne de ara hızlanmalardaki değerler pek tatminkar değil.



Kullanım, konfor
S40'ın en önemli kozlarından biri, sahip olduğu gelişmiş platform ve süspansiyon yapısı sayesinde gösterdiği yol tutuş performansı. Yeni Focus ve Mazda 3'ten tanıdığımız gibi kararlı yol tutuş özellikleri sergileyen otomobil, önden çekiş sisteminin sahip olduğu olağan dezavantajları bünyesinde çözüp kullanıcıya yansıtmak istemiyor gibi davranıyor. Bunu 1.6 litrelik versiyonun düşük gücüne bağlamamak gerek çünkü 2.5 litrelik T5 versiyonunda da bu tutunma kararlılığını gözlemlemiştik. Hatta belki 1.6 litrelik versiyonda düşük motor gücünün yararını görüyoruz, T5'te yetersiz bulduğumuz direksiyon hassasiyeti, sistemin kumanda etmesi gereken gücün düşüklüğünden dolayı bu sorunu hiç hissettirmiyor. Manevralar, şerit değiştirmeler keskin ve net. Yüksek hızdaki hakimiyet hisse de çok yüksek. Rahat rahat söyleyebiliriz ki yeni S40, verdiği güvenli sürüş hissiyle bir önceki nesil S40'tan daha çok Volvo.

Sonuç
Kabul etmek gerekiyor ki kompakt boyutlarda konfor ve sürüş özellikleri sunabilen 1.6 litre 100 HP'lik motora sahip bir otomobil için, bu otomobil Volvo bile olsa belirlenen fiyat oldukça yüksek. Durum böyle olunca S40 1.6'nın Volvo kalite ve prestijiyle sınırlı kalan tatmin yüzdesi hayli düşük oluyor.

Baz donanım
ABS, EBA, EBD, sürücü, yolcu, yan ve perde havayastığı, sürekli yanan kısa farlar, immobilizer, dış dikiz aynalarında ilave sinyal lambası, follow-me home aydınlatma, deadlock merkezi kilit sistemi, WHIPS (boyun koruma sistemi), reflektör ve ilkyardım çantası, far yükseklik ayarı, dış ısı göstergesi, ön far yıkama sistemi, yol bilgisayarı, elektronik klima, polen filtresi, tekli radyo-CD çalar, 4x40W+8 hoparlör, sürücü kapısından kumandalı elektrikli çocuk kilidi, asimetrik katlanabilir arka koltuklar, tekli bardaklık, yükseklik ayarlı mekanik kontrollü ön koltuklar, elektrikli camlar, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, elektrikli ve ısıtmalı dış aynalar, 3. fren lambası (LED), alüminyum alaşımlı jantlar.

No comments:

Post a Comment